Płacenie podatku to przyjemność?

15 czerwca 2007, 10:11

Bill Harbaugh i zespół z University of Oregon w Eugene zauważyli, że płacenie podatków jest odczuwane jako przyjemność. Do takich wniosków doszli, analizując aktywność mózgu wolontariuszy. Na tej samej podstawie można było stwierdzić, w jakim stopniu dana osoba jest skłonna przekazać datek na cel charytatywny.



Wirtualna wspinaczka na szczyt Everestu

19 sierpnia 2014, 06:23

Organizacja charytatywna American Himalayan Foundation Sherpa Family Fund stworzyła interaktywną witrynę Everest Avalanche Tragedy, dzięki której można cyfrowo wspiąć się na Mount Everest. Fundacja chce w ten sposób upamiętnić i zebrać fundusze dla rodzin 16 Szerpów, ofiar tegorocznej lawiny. Inicjatywę wspierają Discovery oraz podróżnik Joby Ogwyn.


Nagrania drgawek na YouTube’ie

20 maja 2008, 10:07

National Society for Epilepsy, największa brytyjska organizacja charytatywna działająca na rzecz osób chorych na padaczkę, protestuje przeciwko umieszczaniu na YouTube'ie nagrań pacjentów w czasie napadu drgawek. NSE podkreśla, że część filmów, chociaż nie wszystkie, nosi znamiona podglądactwa i przypomina przedstawienia z udziałem odmieńców, np. kobiet z brodami czy lunatyków, organizowane w dobie wiktoriańskiej.  


Allen finansuje walkę z Ebolą

27 października 2014, 09:19

Współzałożyciel Microsoftu, Paul Allen, ogłosił, że przeznaczy co najmniej 100 milionów dolarów na walkę z Ebolą. Zadeklarował zatem kwotę większą, niż Bill Gates i Mark Zuckerberg razem. Ten pierwszy we wrześniu ogłosił, że przeznaczy na walkę z tą chorobą 50 milionów USD. W ubiegłym tygodniu w ślady Gatesa poszedł Zuckerberg, który zadeklarował kwotę 25 milionów dolarów.


Opalanie przez komputer

6 lutego 2009, 09:51

Po tym, gdy ponad 30 tys. osób dało się nabrać, że zalogowanie na witrynie ComputerTan.com włącza oprogramowanie wykorzystujące promieniowanie monitorów LCD, by zapewnić piękną opaleniznę, brytyjska organizacja charytatywna Skcin przyznała, że to mistyfikacja. Celem akcji było i jest nadal zwiększenie świadomości społecznej związanej z nowotworami skóry.


Mniejsza grupa jest bardziej ofiarna

27 grudnia 2014, 15:07

Osoby z większą liczbą znajomych na Facebooku przeznaczają mniej pieniędzy na działalność charytatywną, niż osoby z mniejszą liczbą znajomych. Profesor Kimberley Scharf z University of Warwick przeanalizowała dane z witryny JustGiving.com i odkryła, że istnieje negatywna korelacja pomiędzy ilością darowanych pieniędzy a wielkością grupy znajomych na Facebooku


Kontrowersyjny spot z Hitlerem

4 września 2009, 14:50

Niewielka niemiecka organizacja charytatywna Regenbogen, która zajmuje się zwiększaniem świadomości ludzi na temat AIDS i wirusa HIV, zamówiła reklamę społeczną u hamburskiej agencji das comitee. Powstał niespełna minutowy spot, przedstawiający parę uprawiającą seks bez zabezpieczeń. Gdy podczas szczytowania mężczyzna unosi głowę, okazuje się, że to Adolf Hitler. Filmik kończy się napisem: AIDS to masowy morderca.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy